Upoznati studente s problematikom otpada, načinima njegova nastajanja, vrstama otpada te mogućnostima smanjenja, vrednovanja, obrade i konačnog odlaganja.
IZVEDBENI PROGRAM KOLEGIJA:
1. Uvod. Otpad, osnovni pojmovi. Seminar: Studenti u grupama sami obrađuju teme seminarskih zadataka zadanih od strane predmetnog nastavnika i asistenta prilikom čega se upoznaju sa problematikom otpada, načinima njegova nastajanja, vrstama otpada te mogućnostima smanjenja, vrednovanja, obrade i konačnog odlaganja kroz primjere iz prakse.
2. Klasifikacija otpada prema mjestu nastajanja
3. Klasifikacija otpada prema svojstvima.
4. Zakonodavstvo RH za područje gospodarenja otpadom. Strategija i Plan gospodarenja otpadom u RH
Seminar: zadatak 1
5. Održivi razvoj i upravljanje otpadom.
6. Čistija proizvodnja: načela, metodologija.
Seminar: zadatak 2
7. Hijerarhija upravljanja otpadom, preventivne strategije.
Seminar: zadatak 3
8. Otpad u kemijskoj industriji: uzroci i mjesta nastajanja, načini smanjenja.
Seminar: zadatak 4
9. Komunalni i industrijski otpad. Inertni i neopasni otpad.
Seminar: zadatak 5
10. Opasni otpad. Posebne kategorije otpada
Seminar: zadatak 6
11. Cirkularna ekonomija i mjere postupanja s otpadom
12. Prikupljanje otpada, razvrstavanje, recikliranje.
Seminar: zadatak 7
13. Odlaganje otpada i odlagališta otpada.
Seminar: zadatak 8
14. Procjedne vode odlagališta otpada i njihova obrada
Seminar: zadatak 9
15. Metode obrade otpada. MBO TTO
RAZVIJANJE OPĆIH I SPECIFIČNIH KOMPETENCIJA STUDENATA:
Razumijevanje problema otpada i usvajanje osnovnih načela upravljanja otpadom i mjera postupanja s različitim tipovima otpada.
OBAVEZE STUDENATA U NASTAVI I NAČINI NJIHOVA IZVRŠAVANJA:
Prisustvovanje predavanjima i seminarski rad
UVJETI ZA DOBIVANJE POTPISA:
Prisustvovanje predavanjima
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE:
predavanja, seminar, terenska nastava
NAČIN PROVJERE ZNANJA I POLAGANJA ISPITA:
3 parcijlana ispita. Pismeni ispit. Usmeni ispit prema procjeni nastavnika.
NAČIN PRAĆENJA KVALITETE I USPJEŠNOSTI KOLEGIJA:
Studentska anketa
METODIČKI PREDUVJETI:
Položeni predmeti: svi predmeti 1. nastavne godine
ISHODI UČENJA KOLEGIJA :
1. Povezati probleme zaštite okoliša sa pitanjima nastajanja i upravljanja otpadom
2. Analizirati hijerarhiju upravljanja otpadom sukladno načelima održivog razvoja
3. Predložiti mogućnosti smanjenja nastajanja otpada obzirom na uzroke nastajanja
4. Kategorizirati vrste otpada i njihove karakteristike
5. Uskladiti mjere postupanja s otpadom obzirom na njegove karakteristike
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA:
1. Prepoznati temeljne elemente ekoinženjerstva u fenomenima transporta i bilancama tvari i energije, jediničnim operacijama koje se primjenjuju u zaštiti okoliša, reaktorima i bioreaktorima, termodinamici
2. Razviti svijest i sposobnost provedbe preventivnih mjera zaštite okoliša
3. definirati jednostavne probleme u području ekoinženjerstva radi njihovog rješavanja
4. primijeniti zakonske propise iz područja zaštite okoliša
|
- , 1. H. Kušić, Nastavni materijali s predavanja dostupni na stranicama kolegija, , , .
- , 2. B. Crittenden, S.Kolaczkowski, Waste Minimization; A Practical Guide, Institution of Chemical Engineers, Rugby, Warwickshire, UK, 1995.
3. T. D. Allen, K. S. Rosselot, Pollution Prevention for Chemical Processes, John Wiley & Sons, Inc., New York, USA 1997.
4. R. S. Gupta, Environmental Engineering and Science, Government Institutes, Rockville, MD,USA, 1997.
www.mzoip.hr; www.azo.hr; www.apo.hr; www.fzoeu.hr; www.sciencedirect.com, , , .
|